Tři tipy pro vytvoření magnetické vizitky

V offline světě je stále ještě efektivní pro předání informací o vás a o tom, co děláte, používat vizitky. Ano, nejjednodušší způsob je říci svému zákazníkovi či klientovi vaše telefonní číslo přímo a on si jej může uložit do svého telefonního seznamu. Jsou ale i situace, kdy tento postup nemusí být efektivní anebo dokonce možný. V takovém případě nastupuje jako vhodná varianta potřeba použití vizitky.

Při vytváření vaší vizitky je vhodné myslet na vašeho zákazníka nebo klienta. Snažit se co nejvíce na vaší vizitku “dívat jeho očima” a myslet na jeho zájem. Abyste znali zájmy vašich zákazníků nebo klientů, musíte vědět, kdo jsou. Znát svoji cílovou skupinu, kam míříte se svým produktem či službou. Jistě nechcete “bezcílně hodit vařené špagety na zeď” a čekat, které z nich zůstanou přilepené. Čas můžeme zařadit mezi nejdražší známé komodity. A “házení špaget” efektivní čas jen bere.

Ať již komunikujeme s kýmkoliv, jedná se vždy o obchod. Vždy prodáváme sami sebe – naše myšlenky, atd. A druhá strana se může vždy rozhodnout, zda nám bude věnovat svou pozornost či nikoli. K takovému rozhodnutí velmi pomáhají emoce, které proces rozhodování urychlují. Jinými slovy emoce prodávají.

V tomto článku si řekneme o třech základních tipech – postupech, na které je vhodné při vytváření vaší magnetické vizitky myslet.

Tip č. 1 – činnost a Vy

Jako tip č. 1 vidím jasně to, že je potřeba, abyste vy a vaše činnost byli v souladu.

Přiblížím to asi takto. Pokud prodáváte nějaký produkt nebo nabízíte nějakou službu, musíte být skálopevně přesvědčeni o kvalitě produktu či služby. Zde není sebemenší prostor pro pochybování. V oboru, který děláte, musíte být tzv. “po koule”. Teprve pak dáváte svým zákazníkům a klentům jasně najevo to, že vám mohou věřit, že tomu, co nabízíte, rozumíte a že v případě, kdy bude váš zákazník či klient potřebovat vaši podporu, tak ji samozřejmě dostane.

Proč tento postoj souvisí s magnetismem vaší vizitky? Protože vaše vizitka nabízí a udává další pokračování vaší cesty. Pokud vy a vaše vizitka budete tvořit JEDEN celek, bude vaše cesta automaticky pokračovat vaším chtěným směrem.

Je to stejné, jako když používáte třeba kladivo. Tento pracovní nástroj můžete použít správně – a pak tedy bude tvořit vaši přirozenou součást – pokračování ruky. Jinými slovy budete tvořit společně JEDEN celek. Pak bude práce s ním jedna radost a půjde dobře od ruky.
Na druhou stranu pokud jste ke kladivu ještě nenalezli svoji cestu, budete se při jeho používání cítit od něho oddělení. Budete myšlenkově vy a pak kladivo. V takovém případě vysoce stoupá pravděpodobnost toho, že s ním klepnete jinak než byste chtěli.

Tyto myšlenkové nebo pocitové procesy probíhají automaticky a dá se říci často na nevědomé (podvědomé) úrovni.

Takže v případě, že vy a vaše činnost nebudete v souladu, je tu poněkud vyšší pravděpodobnost, že vám ani sebelepší vizitka neudělá moc efektivní službu.

Tip č. 2 – jasnost a rychlá srozumitelnost

Čím dále, tím více si lidé hlídají svůj čas. Proto jako tip č. 2 v pořadí vidím jako prioritu pro vizitku jasnou a rychlou srozumitelnost. Při pohledu na jakoukoli vizitku se naše emoce dostavují velmi rychle. Z tohoto důvodu je třeba zachovat vizitku maximálně jednoduchou a dát na ni jen ty nejnutnější informace, které jsou pro vás nejvíce důležité. Všechny další informace mohou být uvedeny mimo vaší vizitku.

Pokud naplňujete tip č. 1 v tomto článku, je pak zachování jednoduchosti v předávaných informacích na vaší vizitce jejím přirozeným pokračováním.

Tip č. 3 – design textu, grafika a celková atmosféra

Jako tip č. 3 vidím v podání designu textu, grafice a celkové atmosféře vaší vizitky.

V tomto kroku již jen podtrhneme oba předchozí tipy a necháme vizitku jako celek působit v prospěch všech zúčastněných.

Aby se jednalo o chtěné “podtržení”, je třeba stále myslet na celkovou jednoduchost a minimalistický styl, který diváka neruší od toho podstatného – předání informací o vás. Jinak řečeno – čím méně barev a grafických objektů, tím vyšší a rychlejší orientace ve vaší vizitce a z toho vyplývající lepší emoce.

Závěrem vám přeji, ať používáte jen samé magnetické vizitky 🙂

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.